Jaguar XK8 Convertible 1997

Kasutaja avatar
Anti
Postitusi: 18
Liitunud: 03 Juun 2016, 11:58
Asukoht: Tallinn

Jaguar XK8 Convertible 1997

PostitusPostitas Anti » 03 Juun 2016, 12:24

JAGUAR XK8 CONVERTIBLE
Esmane registreerimine: 1997
Kategooria: sõiduauto
Kere nimetus: lahtine
Kere värvus: must
Mootor: 3996 cm3 V8
Mootori võimsus: 209 kW
Kütus: bensiin kat.
Käigukast: automaat
Veoskeem: tagavedu

Sattusin puhtjuhuslikult antud isendi otsa 2014a maikuus ning ilma pikemalt mõtlemata sai ta Tartust ära toodud. Seisukord oli selline nii ja naa... Nokitsemist jätkus.

Selle aja jooksul on auto saanud endale uue värvkatte (pisut ka kaalusäästu eemaldatud pahtli näol).
2015a augustis sai vahetatud kardaan, mis väga usinalt vibreeris. Töökojast koju sõites aga andis käigukast järgi, mis ilmselt polnud vigase kardaani tõttu varasemalt sellist koormust saanud.
2016a kevadel sai siis käigukast kapitaalremondi.

Hetkel väline pool juba üsna heaks saanud. Oma järge ootab interjööri korrastamine. Puudu mõned nupud, nahk tahaks toonimist ja kreemitamist ning stereosüsteem väljavahetamist.

Mõned pildid:
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis Anti, 17 Jaan 2019, 09:28, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Anti
Postitusi: 18
Liitunud: 03 Juun 2016, 11:58
Asukoht: Tallinn

Re: Jaguar XK8 Convertible 1997

PostitusPostitas Anti » 28 Juul 2016, 08:15

Peale viimast värvitöökoja külastamist, kus garantiikorras parempoolne auto külg üle värviti, jäi väike kolmnurkaken katuse langetamisel poolenisti auto kere seest välja. Ei sõitnud lõpuni alla. Autot lahti võttes või kokku pannes suudeti midagi seal akna tõstuki juures ära lõhkuda.

Kuna selline "hai-uim" ei näe just kõige viisakam välja, kus kõik muud aknad on all, aga üks poolenisti kere seest välja vaatab, siis sai nädalavahetusel polster maha katkutud, et asjaga midagi ette võtta. Värvitöökotta enam tagasi ei tahtnud minna, et nemad selle korda teeks. Ja lisaks on põnev aegajalt ise midagi nokitseda.

Pilt
Pilt

Polstri lahtivõtmine ei ole just üleliia keerulne töö ning akent üles-alla liigutades selgus ka põhjus, miks ta lõpuni ei tahtnud sõita. Nimelt oli ära lõhutud anka tõstuki trosse ühendava karbi kaas ning selle asemele oli aretatud mingisugune plekist ebamäärane plaat sinna peale. Häda oli aga selles, et see plaat andis piisavalt palju mängima ning tross kippus sealt vahelt välja tulema ning keeras selle karbi risti.

Pilt juba minu poolt kergelt tuunitud karbist:
Pilt
Tagusin haamri ja meisliga sellele plekist plaadile õigete kohtade peale sooned sisse ning väänasin ka nurgad selliseks, et tross jookseks ainult oma õigetes kanalites. Nüüd juba tundus, et kui kõik kenasti kokku laduda, siis on lootust, et aken jääb kenasti ülesse-alla liikuma.

Kõik tore sinnamaani, kuni hakkasin karpi tagasi külge panema. Tee mis tahad, aga kuidagi ei venita neid trosse piisavalt kokku. Järelikult vaja see aknaraam koos tõstukiga autost kätte saada.
See omakorda eeldas veel katuse mehhanismi lahtipäästmist. Peale pikemat pusimist oli ta lõpuks käes.
Pilt

Sedasi sileda maa peal õnnestus ka kogu asi taas komplektseks muuta ning tagasi autosse istutada. Peale veel mitmekordset lahti-kokku panemist hakkas aken ka lõpuks õige nurga all kenasti tihendi vahele sõitma. Pisut pean veel natukese seal seibidega mängima, et kõik nurgad ja liikumised oleks perfektsed.

Kui kõik oli juba kenasti kokku pandud, siis avastasin, et mul vedeleb garaazis komplektne kolmnukraken koos tõstukiga. Küll teise poole oma, aga selle samuse korraliku karbi oleks saanud sealt ju võtta :)

Kasutaja avatar
Anti
Postitusi: 18
Liitunud: 03 Juun 2016, 11:58
Asukoht: Tallinn

Re: Jaguar XK8 Convertible 1997

PostitusPostitas Anti » 15 Mär 2017, 09:28

Paar klõpsu ka sügisesest auto talvekorterisse paigutamisest.
Sõber sai garaazi valmis, aga sissesõiduteed ei ole veel jõudnud ehitada.
Seega tuli pisut loov olla. Peale pikemat jantimist õnnestus auto edukalt katuse alla saada

Pilt
Pilt

Eks kevadel tuleb edasi nuputada, ehk leiab mõne närvesäästvama lahenduse, kuidas auto sealt uuesti kätte saada. Sisse ajades hüppasid relsid korduvalt lahti - tagarattad garaazis, esimesed veel treileri peal...

Tegemist autoga pisut jagub:
- paigaldada katalüsaatorid (hetkel otsetorud)
- xenonid vahetada tavapirnide vastu
- käsipidur korda

Seejärel tuleks võtta tee ette maanteeameti büroosse, et passis olev hall värv musta vastu ringi vahetada.

Kasutaja avatar
Anti
Postitusi: 18
Liitunud: 03 Juun 2016, 11:58
Asukoht: Tallinn

Re: Jaguar XK8 Convertible 1997

PostitusPostitas Anti » 15 Mär 2017, 10:13

Kuna kevad on hoogsalt lähenemas, siis ärkavad ka hobiautode omanikud :P

Tuhlasin pisut vanades fotodes ning leidsin paar huvitavat klõpsu. Mõned aastad tagasi augusti lõpupoole otsis üks Scania raskeveok lähemat kontakti ja tulemused olid sellised:

Pilt

Sealtmaalt hakkas pikem saaga auto korda saamiseks. Kuu aega peale kahjuavalduse tegemist kindlustusele polnud endiselt mingit vastust tulnud. Peale mitut meilivahetust ja telefonikõnet selgus, et kindlustuse poolt valitud remonditöökoda ei suuda kusagilt leida uut tagatiiba. Et asja pisut kiirendada, alustasin ka ise otsinguid ja leidsin puuduva detaili ühest Tondi tänava hoovist.
Kuna läbi kindlustuse oleks niikuinii kolmandik autost üle värvitud, otsustasin ise pisut juurde panna, et masin saaks üleni värske värvkatte

Pilt

Detsembris oli auto värvitud ning sõitsin sellega talvekorterisse. Kõik ilus ja tore. Paraku kevadel selgus, et värv oli parema ukse ja tagatiiva peal pragunema hakanud. Eeltööd kehvasti tehtud, vana pahtel alla jäätud ning tulemus käes.
Sügisel uuesti garantiikorras värvitöökotta. Kõrvalistuja uks läks hoopistükis vahetusse, kuna sellel oli sentimeetri jagu pahtlikihti peal. Tekkis küsimus, miks seda siis kohe esimesel korral välja ei vahetatud ning üritati kuidagimoodi asi ilusaks saada...
Igatahes veetis auto terve talve töökojas ning kevade saabudes läksin talle uuesti järgi. Seekord sai tulemus juba oluliselt parem ning auto tõenäoliselt ka üksjagu kergem (tänu väiksemale pahtlikihile).

Töökojast aga tuli auto juba puksiiri peale tõmmata ning läks otse käigukasti remonti. Eelmise hooaja lõpupoole vahetatud gardaan tegi masina sedavõrd palju vilkamaks, et kast ei pidanud valule vastu.

Aga lõpuks oli Jag valmis uuele suvehooajale rõõmsalt vastu minema ning pidas ennast eeskujulikult üleval. Peale hoolduse ja difri õli lisamise polnud rohkem suuremaid investeeringuid vaja teha.
Viimati muutis Anti, 17 Jaan 2019, 09:27, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Anti
Postitusi: 18
Liitunud: 03 Juun 2016, 11:58
Asukoht: Tallinn

Re: Jaguar XK8 Convertible 1997

PostitusPostitas Anti » 17 Jaan 2019, 09:23

Tuhlasin vanas arvutis ja leidsin ühe pildi vedelemast
Pilt

2018 hooajal sai auto päris palju tehnilisi parendusi.
- eelmise omaniku poolt paigaldatud xenon'id lendasid prügikasti (tegelikult karpi ja riiulisse), mõlemad tulede regulaatori mootorid vahetusse
- uued katalüsaatorid (auto konstruktsiooni tõttu sobisid ainult originaalid), 2 lamdat vahetusse
- õlilekete likvideerimine: kaanetihend vahetusse; uus karteritihend ja uued punnid; lekkiva roolilati kap.remont
- sildade kap.remont
- vahetati kogu käsipidurisüsteem
- salongi nahk sai puhastatud, värvitud ja kreemitatud
- ebay'st kilekotitäis salongidetaile, mis olid puudu või katki
- uus helisüsteem
Pilt

- uus väljalase
Pilt

Video ja helipilt (oleks võinud teha klipi ka vana väljalaskesüsteemiga võrdluseks)
https://www.youtube.com/watch?v=dcFeiwZZGqM

Nüüd ootan kannatamatult kevadet, et masin uuesti teele saaks.


Mine “Lugejate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist